Home > Computers en Software > Videokaarten
Palit NVIDIA Geforce 6600 128-bit 256MB DDR DVI HDTV AGP 8X
Kenmerken
Conditie: Zo goed als nieuw
Chipset: Nvidia
Bustype: AGP
Soort geheugen: GDDR
Eigenschappen: Tv-Out, HDMI, DVI
Beschrijving
Palit NVIDIA Geforce 6600 128-bit 256MB DDR DVI AGP 8X NA-66000+TD26-PM8643-Prijs € 18,95 + € 3,50 verzendbijdrage 250g-2kg PostNL DHL small track & trace
-Midrange Geforce 6 performance met 8 Pixel Pipes + 3 Vertex Shader Pipes
-Snelle 128-bit geheugen bus en ruim 256MB DDR geheugen
-Geschikt voor upgrade Budget AGP 8X 4X systeem voor, Gaming, Film & Streaming
-Shader model 3.0, DirectX 9.0C, CINEFX 3.0, Advanced 3D Shadow, Antialiasing
-Gaming; Assassin's Creed, Call of Duty 2, Farcry 2, Quake 4, Sims 4, FIFA 12
-100% compatibel met Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8.1 en Windows 10
-Print Circuit Board met fijne techniek en kwaliatieve SMD componenten
-3 maanden niet goed geld terug garantie
Apparaat stuurprogramma informatie / Drivers NVIDIA
GEFORCE 309.08 DRIVER Version: 309.08 WHQL Release Date: 2015.2.24
Operating System: Windows 7 32-bit, Windows 8 32-bit, Windows Vista 32-bit
CUDA Toolkit: 5.0 Language: English (US) File Size: 170.55 MB
Omschrijving
Deze Palit Xpertvision Geforce 6600 is een uitvoering van de midrange GPU modellen van de zesde generatie Geforce processoren. In begin 2004 lanceerde men eerst de high series; Geforce 6800 met de NV40 GPU en ruim een halfjaar later werden daar de midrange Geforce 6600 processoren aan toegevoegd, maar dan wel de verfijnde nieuwere GPU NV43 voor dit model Revision A4 gebasseerd op een 110 Nanometer techniek, terwijl de 6800 series is gebaseerd op een 130 nanometer process. Deze NVIDIA Geforce 6600 mag dan geen high-end uitvoering zijn het heeft wel een aantal eigenschappen van de top van de midrange, de Geforce 6600GT en high-end Geforce 6800 meegekregen, vandaar dat de slogan Performance dan ook zeker van toepassing is op deze Geforce 6600 GPU en de PCB van de Palit.
De Grafische Architectuur bestaat uit ruim 8 pixel pipes / 8 textures per pixel clock aangevuld met 3 Geometie Vertex Shader Pipes en dat is fors vergeleken met de entry level Geforce 6200 / Geforce FX-series gezien deze maar de helft van de rendering pipes hebben. Met een relatief lage gpu kloksnelheid bij dit model blijven de rendering / Texture / Shader Fillrates resulaten daarom goed, zeg maar ruim 2400 Mtextels (=2.4 Gigapixel). De Pixel Fillrate is lager doordat men het aantal raster operator units heeft verkleind naar 4 raster operator units zodat de fillrate 1.2 GigaPixel bedraagt. Vanaf Geforce 6 is het aantal raster operators units verlaagd gezien er ruimte is gemaakt op de GPU voor pixel shader Processing i.p.v. van geometry processing. Deze pixel shader processing is steeds belangrijker is geworden daarom is de Pixel Fill-rate vergelijking bij modellen (DX9 kaarten) van 2003 en eerder meer van belang en representatief in vergelijking van prestaties dan een vergelijking met modellen na 2004, zoals de Geforce 6600. De rendering output is voor deze generatie en de Geforce 6600 midrange dan ook zeker goed.
De Palit Geforce 6600 is voorzien van ruim 256MB DDR werkgeheugen voor textures en daarbij kan een snelle 128-bit memory bus interface niet ontbreken, zodat het DDR geheugen ook snel kan worden aangesproken door de gpu en andersom door het veruimen van de bandwijdte voor het geheugen en dat is voor de performance zeker van belang. De Geforce 6600 series ondersteund Shader Model 3.0 en DirectX 9.0c in 3D applicaties en Games en met deze standaarden is de Geforce 6600 dan ook geschikt voor nieuwe grafische GUI interface met Aero ondersteuning bij besturingsystemen zoals Vista (certified), Windows 7 en Windows 10. De Geforce 6600 was de eerste GPU die 3D grafische beelden kan produceren waarbij er ook echt sprake is van Film kwaliteit en Film snelheid doormiddel van de 64-bit Floating Point Texturing Filtering aangevuld met en High Dynamic Range Belichting effecten en UltraShadow 2de generatie.
Als het gaat om de weergave van 2D filmbestanden en streaming dan kan men rekenen op de NVIDIA PureVideo techniek van NVDIA waarbij de Palit de standaard voor High-Definition Home Theater Experience zeker kan waarmaken. De decoding kan met gemak en zonder teveel CPU belasting bestanden zoals H.264, WMV/VC-1, and MPEG-4 vloeiend weergeven met de Hardware Acceleration in Standard Definition en High Definition
Qua connectiviteit is er een digitale DVI-I aansluiting (HDMI optineel met adapter), een VGA aansluiting en een 7 Polige TV-out aansluiting voor S-Video tot analoge component HDTV. De kaart is voorzien van een AGP 8X 4X interface (AGP 3.0) en is dan ook geschikt voor AGP 8X 4X sloten of universele AGP Sloten.
Specificaties
-GPU NV43 Rev. A4 + HSI Bridge Chip GF 6600
-GPU Clock Speed 300MHz ~ overclock potential
-Geheugen Memory 256MB DDR
-Memory Clock Effective 500MHz ~ overclock potential
-Memory bus 128-bit !
-Memory Bandwidth: 8.0 GB/sec
-Pixel rendering Pipelines 8
-Vertex Shaders Pipelines 3
-Texture Mapping Units: 8 (TMU)
-Raster Operators Units 4 (ROP)
-Texture Fill Rate 2400 MTexels/sec ! (2.4 Gigatexels/sec)
-Shader operations 2400 MOperations/sec
-Pixel fill Rate 1200 MPixels/sec
-DirectX 9.0c, Shader Model 3.0, CINEFX 3.0 Engine, UltraShadow II, Intellisample 3.0 / 4.0 OpenGL 2.1
-PureVideo HD decoding H.264, WMV/VC-1, and MPEG-4 Hardware Acceleration Integrated analoge HDTV encoder
-Actieve koeling GPU en HSI bridge chip met Aluminium Heatsink en Fan
Aansluitingen
-1 x DVI-I Dual Link Digitaal/Analoog DVI-I / HDMI 1920 x 1080* (Dual Head 2560 x1600 DVI-I/ HDMI optioneel)
(*HDMI beeld realiseert men eenvoudig met DVI-HDMI adapter. Geluid loopt via de Geluidskaart)
-1 x VGA HD-15 D-Sub Max Resolution 2048 x 1536 @ 75Hz 32 bit
-1 x TV-out 7-Pin S-Video, Component YPrPB RGB/Component HDTV Encoded up to 1080i resolution
Beschrijving fabrikant NVIDIA
Supercharge your gaming with the power of an NVIDIA GeForce 6600 GPU. The NVIDIA® GeForce 6600 GPUs deliver best-in-class performance and advanced visual effects for next-generation games. The only GPU in its class with support for Microsoft® DirectX® 9.0 Shader Model 3.0 and with support for PCI Express, the GeForce 6600 delivers ultra-realistic effects, unmatched features, and rock-solid stability so you can play your game the way its meant to be played.
-UltraShadow II Enhances the performance of bleeding-edge games, like id Software's Doom 3, that feature complex scenes with multiple light sources and objects. 2nd-generation technology delivers more than 4x the shadow processing power over the previous generation.
-CineFX 3.0 Engine Powers the next generation of cinematic realism. Full support for Microsoft® DirectX® 9.0 Shader Model 3.0 enables stunning and complex special effects. Next-generation shader architecture delivers faster and smoother gameplay.
-Intellisample 3.0 The industry's fastest antialiasing delivers ultra-realistic visuals, with no jagged edges, at lightning-fast speeds. Visual quality is taken to new heights through a new rotated grid sampling pattern.
.
-PureVideo technology ensures support for new video formats, while its motion estimation engine (MEE) allows the card to record and play video files simultaneously without interrupting system performance. An added value PureVideo provides is its high-definition MPEG-2 and WMV HD hardware accelerator that take on much of the heavy lifting during playback of Hi-Def video. Other video playback enhancements include a unique color correction mechanism that will help to create a home theater from a PC.
-Dual integrated 400MHz RAMDACs for analog display resolutions up to and including 2048x1536 at 75Hz.
-Dual-link DVI capability to drive the industry's largest and highest resolution digital flat panel displays up to 2560x1600 at 60 Hz.
-Integrated HDTV encoder provides analog TV-output (Component/Composite/S-Video) up to 1080i resolution
-OpenGL 2.2 ® Optimizations and Support Ensure top-notch compatibility and performance for all OpenGL 2.2 application.
-Microsoft® DirectX® 9.0C; Ensures the best performance and application compatibility for all DirectX 9.0C applications.
-Microsoft® DirectX® 9.0 Shader Model 3.0; Provide infinite program command length creating photorealistic scenes and environments in games, without compromising overall PC performance.
-Windows Vista® Ready NVIDIA's third-generation GPU architecture built for Windows Vista gives users the best possible experience with the 3D graphical user interface in the upcoming operating system (OS) from Microsoft.
-AGP 8X enables more complex models and detailed textures, creating richer and more lifelike environments.
Bron: NVIDIA
Advertentie