Home > Computers en Software > Videokaarten
MSI MS-8838 NVIDIA Geforce 3 TI200 128-bit 64Mb DDR AGP 4X
Kenmerken
Conditie: Zo goed als nieuw
Chipset: Nvidia
Bustype: AGP
Soort geheugen: GDDR
Eigenschappen: Tv-Out
Beschrijving
MSI MS-8838 NVIDIA Geforce 3 TI200 High-End Titanium 128-bit DDR SDR 64MB AGP 4X 8X 2X TV-Out-Prijs € 9,95 + € 3,50 verzendbijdrage buspakket 250g t/m 2KG evt. track & trace
-128-bit snelle memory interface voor extra Memory bandwidth
-Zeer goede 3D beeldkwaliteit @ 32-bit, Pixel & Vertex Shader Infinite Engine
-3D Retro Gaming Antialiasing multisampling (MSAA) en (HRAA), Shadow Buffers, Anisotropic Filtering
-Grafisch architecture destijds gebruikt in 1e Microsoft Xbox spelcomputer
-Retro; Gaming Minecraft Warcraft 3 III, Soldier of Fortune II, Quake 3, Return to Castle Wolfenstein
-Stille/ Passieve cooling & memory cooling with sinks
-compatibel met Windows XP, 2000, ME, Windows 98 / SE / NT4 / 95 / Linux, OpenSource OS
-3 maanden niet goed geld terug garantie
Omschrijving
Deze MSI MS-8838 Geforce 3 TI200 (Titanium) 2001 is een enthausiast prestatie gerichte grafische kaart voorzien van de high-end NVIDIA Geforce 3 Titanium GPU (grafische processor unit). Deze GPU is ook gebruikt in de eerste baanbrekende Microsoft Xbox spelcomputer en dit zegt genoeg over de doelstelling van deze editie destijds en dat is gericht op Gaming en Multimedia. De Geforce 3 Ti200 /Ti500 modellen waren voorzien van baanbrekende eigenschappen als het gaat om de weergave van 3D beelden en scenes in Games. De eerste InfiniteFx engine bevat als eerste de programmeerbare Pixel en Vertex shaders voor het weergeven van realistische 3D elementen, texures en omgevingen met vele realistische effecten zoals het overvloeien van beelden, omgevings effecten zoals mist, water, spiegelingen enzovoorts. Daarnaast Infinite Engine gericht op het weergeven van realistische 3D componenten en omgevings elementen holle objecten en speciale shadow buffers voor het weergeven van belichting en shaduwen. Daarnaast werkt de TI200 met ondersteuning van DirectX 8.1 voor de aansturing van de software gericht op de pixel en Vertex Shaders. Ook ondersteund de Geforce 3 Titanium GPU modellen multi-sampling en high Resolution Antialiasing, Anisotrophic filtering voor nog betere en scherpe 3D objecten.
De Geforce 3 TI is afwijkend gepositioneerd bij de Geforce 4 Ti4200 / TI4400 high-end modellen en is dan ook qua prestaties/ en vooral kwaliteit beter dan alle Geforce 4 MX modellen en de Geforce 2 MX / GTS en NVIDIA TNT2 modellen uit dezelfde generatie. Echter de Geforce 3 TI200 Ti500 modellen zijn snel opgevolgd door de hiervoor genoemde Geforce 4 TI4200 TI4400 TI4600 modellen.Deze Geforce 3 TI200 heeft een grafische architectuur met 4 pixel pipelines en ook nog een een vertex shader pipeline voor 3D geometrie en behoort tot de light edition met 4 texture mapping units en 4 Raster Operators echter zelf dan heeft deze editie als Retro gamers kaart een grote voorsprong op de concurrenten uit die tijd en ouder. In de benchmarks is duidelijk te zien hoe hoog deze Retro kaart scoort ten opzichte van modellen van 2002 en ouder. Ook de geliefde 3DFX Voodoo 5500, Hercules Prophet II Ultra zijn vele malen zwakker dan de Geforce 3 TI200 echter deze zijn nog wel iets ouder dan de Geforce 3 series.
Heeft deze MSI hybride klassieker nog mee te bieden? Jazeker Deze MSI 8838 Geforce 3 TI200 grafische kaart uitgerust met een snelle 128-bit memory bus en samen met 64MB DDR (Double Data Rate) (passend bij deze generatie) is deze MSI Geforce 3 TI200 qua performance/ kwaliteit veel krachtiger dan Geforce 4 modellen met 128MB met tragere 64-bit memory bus. De GPU TI200 processor draait op 175Mhz en kan met dowloadbare software eenvoudig worden aangepast. Dit aapassen geldt tevens ook voor de geheugensnelheid van standaard 200Mhz x DDR = effectief 400Mhz
De kaart is voorzien van degelijke componenten en een passieve onderhoudsvrije Silent / Stille koeling van de GPU doormiddel van een koelblok / heatsink. Tevens is de MS-8838 uitgevoerd met passieve memory chip sinks / koelblokjes voor de koeling van het onboard geheugen.
Deze MSI MS-8838 Geforce 3 TI200 is geschikt voor een ouder goedwerkend AGP 8X 4X systeem geschikt als vervanging van de onboard adapter of enige soortgelijke generatie grafische kaart met mindere prestaties. De MSI MS-8838 leent zich goed voor de allround multimedia en eigenlijk voor Retro Gaming waarbij de spelbeleving optimaal is en compatibiliteit met oudere Windows besturingsystemen is gegarandeerd.
Games geschikt voor de Geforce 3 ti200 zijn onder andere Return to Castle Wolfenstein, Warcraft III, Soldier of Fortune, Unreal 2 , Unreal Tournament 2003, Comanche 4, Jedi Knight II, Outcast, Morrowind, Colin McRAE Rally 2, Delta Force, Rally Trophy, Outbreak, Blade of Darkness, Enclave, Splinter Cell, IGI2: Cover Strike.
Specificaties
-MSI MS-8838 model
-GPU NV20 A5 Geforce 3 Titanium model 2001
-GPU Clock Speed 175 MHz ~ 250 MHz potential
-Memory Clock Speed Effective 400 MHz ~ 500 MHz potential
-Fysiek geheugen 64 MB DDR SDRAM
-Memory Bus: 128-bit
-Memory Bandwidth: 6.4 GB/sec
-Pixel Pipelines: nfiniteFX Engine 4
-Vertex Shader Pipelines nfiniteFX Engine 1
-Texture Mapping Units (TMU) 4
-Raster Operators Unit (ROP) 4
-Texture Fill-Rate: 700 ~1400 MTexels/sec
-Pixel Fill-Rate: 700 MPixels/sec
-Shader Operations: 700 MOperations/sec
-Vertex Operations: 43.75 MVertices/sec
-RAMDACs 350 MHz
-Interface AGP 4X 8X 2X Universele interface
-DirectX 8.1 Pixel shader 1.1 / Vertex shader 1.1 / OpenGL 1.5, Direct3D / DirectDraw
-Max Resolution 2048 x 1536 @ 75Hz 32 bit bpp
-Dual view with two screens
-HDTV-DVD full frame Playback
Aansluitingen
-1 x VGA HD-15 / D-sub 2048 x 1536
-1 x TV-out S-video 4-Pin DIN 1024 x 768
-1 x TV- AV Composite out RCA 1024 x 768
-1 x Line-Out Audio (Medion specifiek Geel)
*De MSI MS-8838 NVIDIA Geforce 3 en andere Geforce 3 Ti200 modellen dienen te worden geinstalleert met voorgaande stuurprogramma's dan de meest recente Forceware van NVIDIA voor volledige functionaliteit. Deze oudere stuurprogramma's zijn onder andere bij MSI verkrijgbaar onder TI200
*Als u een DirectX 8.0 compliant kaart gebruikt dan kunt u gewoon DirectX 8.1 / DirectX 9 installeren en gewoon DirectX 9 games spelen. U mist echter de extra features die een dergelijke game wel kan leten zien met een DirectX 9 compliant kaart (Dit verschilt per Game uiteraard)
The Infinite Effects GPU
The NVIDIA® GeForce3 family of Graphics Processing Units (GPUs) shakes up the
gaming industry with unprecedented visual effects and sizzling frame ratesinjecting life into the previously artificial world of computer-generated graphics. Powered by the new NVIDIA nfiniteFX Engine and the Lightspeed Memory Architecture, the GeForce3 Ti 500 and GeForce3 Ti 200 GPUs enable users to experience a rich environment instead of just looking at it on a computer screen. 3D scenes have ambiance with GeForce3 GPUs because textures appear photo-realistic, custom lighting heightens the drama, and dynamic
shadows add depth.
Bron: NVDIA
Special Features Chaintech NVIDIA Geforce 3 Titanium 200
- Antialiasing based on multisampling (MSAA)
- 57 million transistors
- 700 billion operations per second
- 2.2 billion samples per second HRAA Fill Rate
- 6.4 GB/sec memory bandwidth
-Breakthrough nFinite-FX engine
-Programmable Vertex Shader
-Procedural deformations
-Programmable matrix palette skinning
-Keyframe animation interpolation
-Morphing -Fog effects- Radial- Elevation- Non-linear Lens effects- Fish eye- Wide angle- Fresnel effects- Water refraction
-Programmable Pixel Shader:
-Phong-style lighting for per-pixel accuracy -Dot3 bump mapping -Environmental bump mapping (EMBM) -Procedural textures -Per-pixel reflections
-Featuring Quincunx AA mode
-ntegrated hardware transform engine
-Integrated hardware lighting engine
-DirectX and S3TC texture compression
-Dual cube environment mapping capability
-Reflection maps
-Accurate, real-time environment reflections
-Hardware accelerated real-time shadows
- Fully programmable for Jaw-dropping realism
- First to offer high resolution, high frame rate, full-scene Anti-aliasing (HRAA)
- Xbox architecture - Generates the power behind the GeForce3 GPU, delivering earthshaking performance at all resolutions
- Creates an infinite number of special effects that bring 3D characters and environments to life
-Lightspeed Memory Architecture amplifies memory bandwidth
-True, reflective bump mapping --Z-correct bump mapping
-Phong-style lighting effects on bump maps with reflections
High-performace 2D rendering engine
-Optimized for 32-, 24-, 16-, 15- and 8-bpp modes
-true-color hardware cursor with alpha
-Multi-buffering (double, triple or quad) for smooth animation and video playback
High-quality HDTV/DVD playback
-High-definition video processor (HDVP) for full-screen, full-frame video playback of HDTV and DVD content
- DVD and HDTV ready motion compensation for MPEG-2 decoding up to 1920x1080 NTSC format
-Supports for VIP 2.0 interface
-Independent hardware color controls for video overlay
-Hardware color-space conversion (YUV 4:2:2 and4:2:0)
-Motion compensation
-5-tap horizontal by 3-tap vertical filtering
-8:1 up/down scaling
-Per-pixel color keying
-Multiple video windows supported for CSC and filtering
-DVD sup-picture alpha-blended compositing
bron: NVIDIA
Full software support
- Windows® 95 / 98 and Windows® ME display drivers
- Windows® 2000 and XP display drivers
- OpenGL ICD support for Windows® 95 / 98 / 2000
- Linux
Advertentie