Home > Computers en Software > Videokaarten
MSI MS-8808 3D Phantom NVIDIA TNT2 M64 64-bit 32MB TV AGP 4X
Kenmerken
Conditie: Zo goed als nieuw
Chipset: Nvidia
Bustype: AGP
Eigenschappen: Tv-Out
Beschrijving
MSI MS-8808 3D Phantom NVIDIA TNT2 M64 64-bit 32MB SDRAM AGP 4X TV-out-Prijs € 4,95 + € 3,00 verzendbijdrage PostNL 250g~500g
-Twin texel = 2 Pipelines, 32-bit Z Stencil Buffer en 32-bit Color realisme in 3D weergave
-recentere editie voorzien kleinere componenten op het PCB
-VGA @ resoluties 2048 x 1536 @ 60 Hz 16-bit 1920 x 1200 @75 Hz 32-bit
-Extra uitgevoerd met TV-out; S-Video aansluiting
-Met Conexant Flicker/ Stotter-Free Video Encoder with UltrascaleTM Technology for S-video & Composite TV-out
-Memory interface 64-bit, voor de beste retro Gaming Experience
-Voor Retro Gaming: Grand Theft Auto GTA; Vice City Quake 3, Unreal Tournament, Diablo 2
-Ook Geschikt voor workstation, office en basis multimediataken
-100% compliance; Windows XP, W2K / ME / W98 SE / W9xx / NT/ Linux, Solaris, OpenSource BSD
-Let op ! AGP 4X interface AGP 8X 2X compatibel in universele sloten
-Uitgevoerd met Passieve Koeling en Artic Alumina Adhesive
-1 maanden niet goed geld terug garantie
Omschrijving
Micro Star MSI is een fabrikant van onder andere grafische kaarten en is hedendaags nog steeds actief binnen deze productgroep. Deze MSI MS-8808 3D Phantom is voorzien van de NVIDIA TNT2 grafische processor unit, M64 mainstream en is 1 van de succesvolle grafische processor units, tweede generatie TNT edities en ook de laatste uitvoeringen samen met de Pro en de Ultra. De MSI NVIDIA TNT2 M64 is de laatste generatie en positioneert zich tussen de tweede generatie Geforce processoren die ook werden uitgebracht in deze periode en de entry level Geforce 4 grafische processoren. Deze MSI MS-8808 TNT2 M64 met TV-out opties is een latere revisie waarbij de componenten zoals de Bios Chip en de Conexant TV Encoder voorzien zijn van kleinere chips op het print circuit board. Daarnaast is deze MSI TNT2 M64 uitgevoerd met een TV encoder decoder naast de standaard VGA aansluiting en dat was destijds (1997/ 2001) een zeer grote aanvulling op de grafische kaarten die meestal van een enkele beeldaansluiting waren voorzien. Naast VGA aansluiting heeft men dus de Super/ S-video TV-out aansluiting. En deze is analoog voorzien van een DIN 4-Pin, bestaat uit 2 signalen en behaalt resoluties tot 1024 x 768. De Composite RCA plug bestaat uit 1 signaal en haalt resolutie beelden van 480i 576i en is iets lager in kwaliteit dan Super Video. Met de VGA hoofdaansluiting haalt men hogere resoluties van 2048 x 1536 2D in 32-bit ! en dat maakt de MSI TNT2 geschikt voor het vervangen van een onboard grafische adapters. Met de MSI MS-8808 is geschikt voor full DVD playback en kan ook overweg met MPEG 1 en MPEG 2 media bestanden
De NVIDIA TNT2 M64 GPU series is uitgevoerd met twee pixel engines, de zogenaamde Twin Texel met 2 Texture 32-bit color units voor 3D applicaties Games. Dat is dan ook een verbetering t.o.v. van voorgaande NVIDIA modellen zoals RIVA TNT en generatie genoten zoals de Voodoo 2 + 3 (single texture) (16-bit, Matrox 400 en de ATI Rage 128. De Sparkle NVIDIA TNT2 M64 is uitgevoerd met 32MB SDRAM en dat is veel meer geheugen dan generatie genoten en heeft daarbij een 64-bit memory interface waardoor de prestaties in deze klasse degelijk zijn.
De MSI MS-8808 NVIDIA TNT2 is een degelijk basis multimedia / Retro Gamers kaart voor desktop / server systemen met passende besturingsystemen zoals Windows XP e.o Windows Server 2003 e.o. W2K / ME Win 98/SE W9xx / NT en de Linux en Unix gebasseerde besturingsystemen.
Informatie fabrikant NVIDIA GPU TNT2
TNT2; The Mainstream 128-bit TwiN Texel 3D Processor
The NVIDIA TNT2 was the first chipset to offer a 32-bit frame buffer for better quality visuals at higher resolutions, 32-bit color for more realistic colors, and a 32-bit Z/stencil buffer for incredible 3D effectsblazing the trail for graphics processing units (GPUs) such as GeForce 256 and GeForce2 GTS. The TNT2 family is the first product line to offer "top-to-bottom" chips to satisfy the needs of every computer and user in the spectrum from basic to high-performance desktop PC computing. The PC industry has applauded this fourth-generation, 128-bit 3D architecture with more than 400 industry awards.
bron; NVIDIA
Specificaties
-Graphics Processor NV5 TNT2 RIVA M64 series 2001 / 2002
-Engine Clock 125 MHz ~ 150 MHz
-Video Memory 32MB SDR SDRAM
-Memory Interface 64-bit
-Memory Clock 150 MHz ~ 178 MHz
-Memory bandwidth 1.2 GB/sec
-2 Pixel Pipelines Pixel Shader Architectuur Dot3 & EMBM/N/A
-2 Texture Mapping Units (TMU)
-2 Raster Operator Units (ROP)
-Texture Fill Rate: 250 MTexels/sec
-Shader Operations: 250 MOperations/sec
-Pixel Fill Rate: 250 MPixels/sec
-Vertex Operations:- MVertices/sec
-DirectX / Direct3D 6.0, DirectX / OpenGL 1.2 / 1.5 /
-DirectDraw: DVD Playback DirectShow Video Acceleration MPEG 1 MPEG 2
-Video Encoder with UltrascaleTM Technology voor Stotter / Flicker Free Video the Bt868/869 is specifically designed for video systems requiring the generation of high-quality flicker-free composite and Y/C (S-video) signals from various YCrCb or RGB digital streams.
The Bt868/869 accepts any input format from 640 x 480 to 800 x 600 resolution. It uses 5-line vertical filtering, which includes poly phase interpolation scaling for overscan compensation and flicker filtering. Horizontal scaling for overscan compensation is achieved by altering the encoder clock frequency
The card has two 2 crystals for PAL/SECAM and NTSC
-Passieve Stille Koeling d.m.v. Heatsink & Artic Alumina Thermal Adhesive
Aansluitingen en maximale resoluties
-VGA D-Sub HD-15 pin 2048 x 1536 @ 60Hz 32-bit
-TV-out DIN 4-Pin S-video 1024 x 768 Two Channel Signal
Technische Features NVIDIA TNT2 GPU
2D FEATURES
-2 Texture-Mapped, Lit Pixels Per Clock Cycle
-Single Pass Multi-Texturing Support
-32 Bit Z-Buffer
-Environment Mapping
-Per-pixel lighting and shading
-Procedural Textures
-Texture Modulation
-Light and reflection maps
-Bump Mapping
-Per Pixel Perspective Correct Texture Mapping
3D FEATURES
-Windows GDI Acceleration
-Fast 32-Bit VGA/SVGA Support
-Multi-Buffering (Double, Triple, Quad)
-Video Acceleration (DirectShow, MPEG-1, MPEG-2, Indeo)
-Back-end hardware video scaling for video conferencing and playback
-Multiple Video Windows
-Hardware Color Space Conversion/Filtering YUV 4:2:2 and 4:2:0
-Motion Compensation for MPEG-2 Decoding)
Supports DirectX® 6.0 7.0, DirectX® and OpenGL®
PCI 2.1 compliant - PCI-33 and PCI-66, or Universal PCI based systems
bron: NVIDIA
Advertentie