Home > Computers en Software > Videokaarten
Leadtek NVIDIA RIVA TNT2 M64 32MB SDRAM AGP 4X Low Profile
Kenmerken
Conditie: Zo goed als nieuw
Chipset: Nvidia
Bustype: AGP
Beschrijving
Leadtek 2816 rev.D NVIDIA RIVA TNT2 M64 64-bit 32MB SDR SDRAM VGA AGP 4X-Prijs € 4,00 + € 3,00 verzendbijdrage PostNL 250g buspakket ~
-Replacement voor onboard VGA, Retro AGP 4X e.o. systemen
-Memory interface 64-bit voor Office en basis 2D & 3D media taken
-Hogere resoluties 3D 1920 x 1200 @ 32-bit realistische Kleuren
-Twin Texel 3D 128-bit processor Retro Gaming: Sacrific, Quake 3,Need 4 Speed 3,Unreal,Diablo 2
-Multi Texturing with 2 Pipelines, First @ 32-bit Color v.realisme in 3D weergave
-AGP 4X support universeel inzetbaar voor alle AGP systemen
-100% compliance; Windows XP, W2K / ME W 9xx , Linux, Solaris, OpenSource OpenBSD
-1 maand niet goed geld terug garantie
Omschrijving
Deze Leadtek low profile NVIDIA TNT2 RIVA M64 PRO model zijn inmiddels klassiekers maar zijn nog steeds goed te gebruiken in oudere systemen/ workstations/ leercomputers en vintage systemen voor games uit de periode 2000 en ouder.
Deze RIVA = Realtime Interactive Video and Animation Accelerator TNT2 = Twin Texel GPU, M64 = met een 64-bit geheugen interface vormen samen met de NVDIA Geforce 2 MX-400 en Geforce 2 MX-200 GPU de groep value 4 money entry level videokaarten van NVIDIA. De prestaties van de TNT2 RIVA M 64 zijn dan ook te vergelijken met de Geforce 2 MX modellen dat betekend dat de kaart goed gebruikt kan worden voor lichte multimedia of leer-werk computertaken onder Windows XP, Windows 2000 Pro / Windows ME / 98SE / W9xx / NT / en de Linux en Unix gebasseerde besturingsystemen.
De kaart is uitgerust met een 64-bit memory bus waarbij 32MB SDR SDRAM geheugen beschikbaar is en dat is best aardig. De gpu is uitgerust met 2 pixel pipelines en multitexturing, compressie z en verbeter technieken voor weergave van 3d. Classic games spelen is ook zeker wel te doen als we het hebben over online game titels, maar ook pc 3d games uit de periode 1998-2000 e.o;GTA 3, Doom, Diablo 2, Unreal and Unreal tournament, Half-life, Resident Evil 2. Dit model was 1 van de eerste grafische kaarten die hoge resoluties in 32-bit kan weergeven en dat was dan ook een groot voordeel ten opzichten van de concurrenten destijds, de 3DFX Voodoo 3 kon namelijk maximaal maar 16-bit color weergeven.
Informatie fabrikant NVIDIA GPU TNT2
TNT2; The Mainstream 128-bit TwiN Texel 3D Processor
The NVIDIA TNT2 was the first chipset to offer a 32-bit frame buffer for better quality visuals at higher resolutions, 32-bit color for more realistic colors, and a 32-bit Z/stencil buffer for incredible 3D effects blazing the trail for graphics processing units (GPUs) such as GeForce 256 and GeForce2 GTS. The TNT2 family is the first product line to offer "top-to-bottom" chips to satisfy the needs of every computer and user in the spectrum from basic to high-performance desktop PC computing. The PC industry has applauded this fourth-generation, 128-bit 3D architecture with more than 400 industry awards.
bron; NVIDIA
Specificaties
-GPU NV5 TNT2 RIVA M64 series 1999~2000
-GPU Engine Clock 125MHz ~ 150MHz
-Video Memory onboard 32MB SDR SDRAM
-Memory Interface 64-bit
-Memory Clock 150 MHz ~ 178MHz
-Memory bandwidth 1.2 GB/sec
-2 Pixel Pipelines (Twin Texel) MultiTexturering / Pixel Shader Architectuur Dot3 & EMBM/N/A
-2 Texture Mapping Units (TMU)
-2 Raster Operator Units (ROP)
-Pixel Fillrate 250 MTexels/sec
-Texture Fill Rate 250 MTexels/sec
-Shader Operations 250 Moperations/sec
-DirectX 6.0, DirectX 7.0 compatibel / OpenGL 1.5 / Direct 3D 6.0 / Direct Draw
-Directshow, MPEG 2 DVD video acceleration
-Passieve Stille Koeling d.m.v. Heatsink
-Interface AGP 4X AGP 8X 2X universeel compatibel
-Low profile Print Circuit Board met Full Profile ATX Bracket
Aansluitingen en maximale resoluties
-VGA D-Sub HD-15 pin 2048 x 1536 @70Hz
Technische Features NVIDIA TNT2 GPU
2D FEATURES
-2 Texture-Mapped, Lit Pixels Per Clock Cycle
-Single Pass Multi-Texturing Support
-32 Bit Z-Buffer
-Environment Mapping
-Per-pixel lighting and shading
-Procedural Textures
-Texture Modulation
-Light and reflection maps
-Bump Mapping
-Per Pixel Perspective Correct Texture Mapping
3D FEATURES
-Windows GDI Acceleration
-Fast 32-Bit VGA/SVGA Support
-Multi-Buffering (Double, Triple, Quad)
-Video Acceleration (DirectShow, MPEG-1, MPEG-2, Indeo)
-Back-end hardware video scaling for video conferencing and playback
-Multiple Video Windows
-Hardware Color Space Conversion/Filtering YUV 4:2:2 and 4:2:0
-Motion Compensation for MPEG-2 Decoding)
Supports DirectX® 6.0 7.0, DirectX® and OpenGL®
bron: NVIDIA
Advertentie