Home > Computers en Software > Videokaarten
Club 3D CGN-X318 NVIDIA Geforce FX5600 XT 128MB DDR AGP 8X
Kenmerken
Conditie: Zo goed als nieuw
Chipset: Nvidia
Bustype: AGP
Soort geheugen: GDDR
Eigenschappen: Tv-Out, HDMI, DVI
Beschrijving
Club 3D CGN-X318 TVD NVIDIA GeForce FX5600 XT 128MB DDR AGP 8X-Prijs € 11,95 + € 3,50 verzendbijdrage 250g- 2KG t/m buspakket extra track & trace
-Mainstream Geforce 5 FX-series met FX5800 GPU eigenschappen
-Met volledige CINEMATIC FX 2.0 + Engine en Shader Model 2.0
-Intellisample Compressie door de Raster Operator Units ROP Units
-Intellisample Anti-Aliasing (FXAA) en Multi-Sample SA x 4 AA Anti-Aliasing (voor strakke Beelden)
-Aanbevolen voor de beste kwaliteit bij Retro Gaming en Retro 3D Applicaties
-Windows 8.1, Windows 7, Windows Vista, XP, 2000 / ME / 98 en Linux compatibel (Windows 10 o.v.b.)
-3 maanden niet goed geld terug garantie
Omschrijving
Deze Club-3D is voorzien van de FX5600 XT, een technische verfijnde GPU uit de midrange van de 5de generatie Geforce 5 FX gebaseerd op de techniek van de FX5800. Dat betekend dat de Club-3D FX5600 XT specifieke grafische eigenschappen heeft van de FX5800 dit in tegenstelling tot de entry level Geforce FX 5200 5500 5300 series. Deze uitvoering is uitgerust met uitgebreide compressie technieken en uitgebreide antialiasing/ Intellisample technieken van kleur en textuur waardoor beelden mooi afgewerkt, met strakke randen en verbeterde overgang tussen afzonderlijk texturen op hogere resoluties 1600 x 1280 kunnen worden weergegeven in 2D en 3D. Dit zijn grote voordelen als met een upgrade wil uitvoeren van onboard VGA en voorgaande modellen
De Club 3D Geforce FX5600 XT ondersteund minimaal DirectX Direct3D 9.0, Shader Model 2.0 en de standaard WDDM 1.0 die nodig zijn voor het gebruik van de GUI (Graphic User Interface) Aero bij recentere besturingsystemen vanaf Microsoft Windows Vista (drivers van Vista bevatten WDDM 1.0 /1.1). Hierdoor is de Club 3D Geforce FX5600 XTgeschikt voor Microsoft Windows 10, Windows 8.1 en Windows 7
De Club-3D kan op grafisch gebied bij gebruik van nieuwere besturingsystemen zeker bijdragen aan de grafische prestaties van een ouder goed werkend systeem. De Club-3D FX5600 XT ontlast het systeem direct als men gebruik maakt van een onboard grafische oplossing en is in staat 3D en 2D afbeeldingen en media formaten beter weergeven. Denk bijvoorbeeld aan de weergave bij 3D applicaties, 2D/ 3D fotobewerking en 3D Classic Games.
De FX5600 XT series draait Microsoft DirectX 9.0, en Shader Model 2.0 Games zoals; Minecraft (online) Call of Duty, Half Life, Unreal 2 Tomb Raider Agel of Darkness in diverse resoluties en effecten 1600 x 1200 @75Hz 1280 x 1024 @100Hz 1024 x 786 @ 100Hz Ook classic Games als de The Elder Scrolls III: Morrowind , Tom Clancy's Splintercell Ghost Recon Duke Nukem: Manhattan Project vallen in deze categorie
Omschrijving fabrikant nVidia GeForce FX 5600
Powered by the nVidia CineFX engine, the nVidia GeForce FX 5600 GPUs enable studio-quality color and amazing cinematic gaming effects on the desktop. Delivering flawless image quality, blazing-fast performance, and rock-solid stability, the GeForce FX 5600 is the GPU of choice for those who want an incredible graphics experience without breaking the bank.
Cinematic Gaming Power !
Powered by the same advanced technology and features as the 5800 GPUs, the GeForce FX 5600 delivers studio-quality color and amazing cinematic gaming effects, without breaking the bank. Designed for DirectX 9 and utilizing the NVIDIA CineFX engine, GeForce FX 5600 GPUs guarantee powerful 3D experiences, with blazingly fast performance
bron: NVIDIA
Specificaties
-GPU Processor FX5600 XT clock speed 235MHz (~overklok potential Rivatuner 300 MHz)
-Fysiek geheugen 128MB DDR 5.0ns
-Memory speed 400Mhz
-Memory bus 64-bit
-Memory bandwidth 3.2 GB/sec
-Pixel Shader Pipelines 4 With one texture unit each (up to 8 textures at a pass),
-Vertex Shader Pipelines 2 voor hardware processing of geometry and lighting,
-Texture Mapping Units 4 TMU - Raster Operators 4 (ROP)
-Shader Operations 940 MOperations/sec
-Texture Fill Rate 940 MTexels/sec
-Pixel-Fill rate 940 MPixels/s
-Intellisample HCT ROPs handle anti-aliasing, Z and color compression, and the actual writing of the pixel to the output buffer
-Intellisample (4XS FSAA) Fast Approximate Anti-Aliasing (FXAA) 4x MSAA Multi Sample Anti-aliasing
-Shader Model 2.0 Vertex / Pixel CINEFX 2.0 + for Realistic effects
-DirectX Direct3D 9.0 support OpenGL 2.1,
-Actieve Koeling, Silent Heatsink en Fan
-Interface AGP 8X (universal AGP 4X, 2X )
Aansluitingen
-1x DVI-I Digitaal Analoog Single Link (HDMI optie) max. res 1600 x 1200 @ 75Hz of 2560 x 1600 Dual Link
-1x VGA (HD-15 pin analoog) Max Resolution 2048 x 1536 @75Hz
-1x TV-Out S-Video 4-Pin 1024 x 768 analoog
NVIDIA FX5600 Technical details
-CineFX 2.0+ Engine
-The second-generation CineFX 2.0 engine powers advanced pixel and vertex shader processing and true 128-bit color precision. Delivering double the floating-point pixel shader power of the previous CineFX engine, CineFX 2.0 produces a visible performance boost through its more efficient execution of pixel shader programs.
-Intellisample HCT
-Second-generation Intellisample technology delivers up to a 50-percent increase in compression efficiency for compressing color, texture, and z-data, and powers unprecedented visual quality for resolutions up to 1600 x 1280.
-CineFX Engine Powers cinematic effects beyond imagination. With advanced vertex and pixel shader capabilities, stunning and complex special effects are possible. In addition, increased horsepower delivers faster and smoother gameplay
-High-Precision Graphics;
By combining the incredible dynamic range of today's state-of-the-art 3D motion pictures with 128-bit studio-precision color, the GeForce FX GPUs bring you the industry's best image quality for the most demanding applications.
-Support for DX 9.0 Pixel/Vertex Shader 2.0+.
-CineFX Shading Architecture
-Very long pixel programs up to 1024 instructions.
-Very long vertex programs with up to 256 static instructions and up to 65536 instructions
-executed before termination.
-Looping and subroutines with up to 256 loops per vertex program.
-Subroutines in shader programs.
-Dynamic flow control.
-Conditional write masking.
-Conditional execution.
-Procedural shading.
-16 texels per pixel with 8 textures applied per clock
-4 Pixels per Clock Rendering Pipeline 128-bit, studio-quality floating point precision through the entire graphics pipeline.
-Architected for Cg
-Microsoft DirectX 9.0 Optimizations and Support
-New 64-phase Video Scaler
-OpenGL 2.1Optimizations and Support
-Video Mixing Renderer (VMR)
-High-performance , high-precision 3D rendering engine
-Integrated Full Hardware MPEG-2 Decoder
-Vivid NTSC/PAL TV-out support with flicker filter
-AGP 8X: Provides double the bandwidth of AGP 4X 2.1GB/sec. vs. 1.1BG/sec. AGP 8X enables more complex models and detailed textures, creating richer and more lifelike environments. Uninterrupted data flow allows for smoother video streaming and faster, more seamless gameplay.
-nView Multi-Display Technology; The nView hardware and software technology combination delivers maximum flexibility for multi-display options, and provides unprec edented end-user control of the desktop experience.
-Digital Vibrance Control (DVC) 3.0
Allows the user to adjust color controls digitally to compensate for the lighting conditions of their workspace, in order to achieve accurate, bright colors in all conditions
bron: NVIDIA
Advertentie